Welkom beste bezoeker  



Fijn dat je mijn website komt bezoeken.

Op deze site staan veel leuke, serieuze en interessante korte verhalen, blogs en gedichten. Als je een van mijn schrijfsels wilt lezen, klik dan op een rubriek in de balk bovenin en kies uit te titellijst die dan verschijnt.

Er is een rubriek Makelaarstory's, waarin ik een aantal bijzondere belevenissen heb vermeld die ik gedurende mijn actief makelaarsleven heb meegemaakt.
Een andere rubriek is de afdeling Diverse Blogs. Gedurende de periode van oktober 2017 tot eind 2018 heb ik elke maandag een blog geplaatst over allerlei verschillende onderwerpen, zoals hobby's, actuele situaties en andere interessante of leuke onderwerpen. Deze blogs heb ik in die periode naar een flink aantal ingeschreven geïnteresseerde lezers gemaild.
Maar ook daarvóór en daarna heb ik regelmatig artikelen geplaats over allerlei onderwerpen.

In de rubriek Andere Schrijfsels zijn voornamelijk korte verhalen vermeld en de rubriek Gedichten bevat naast gedichten ook Haiku's en Limericks.

 
Veel leesplezier.

Jules du Lac

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over mij

Jules du Lac is mijn pseudoniem voor ..., tja voor wie? Dat verklap ik natuurlijk niet. Reden is onder andere dat ik mijn echte naam niet zo geschikt vind als schrijversnaam.

Al in mijn jeugdjaren had ik, naast hobby's als sporten en muziek maken, veel interesse in schrijven. Maar tijdens mijn druk, arbeidzaam leven is daar, naast verslagjes en schrijfseltjes in clubbladen en op sites, nooit veel van gekomen.

Sinds ik wat meer vrije tijd heb, ben ik weer met deze hobby bezig en heb ik een thrillerachtige roman over een waar gebeurde belevenis geschreven, die ik tijdens mijn werkzaam leven als makelaar heb meegemaakt.
Vanaf 2014 ben ik regelmatig blogs, verhaaltjes en gedichten gaan schrijven, die ik op deze site en op enkele schrijversplatforms heb geplaatst.

Mocht je zin hebben om één of meer stukje van me te lezen, klik dan op één van de keuzeknoppen bovenin en kies uit de titellijst. 
Tip: zet een snelkoppeling van mijn site op je bureaublad. Makkelijk, als je weer eens een kort verhaaltje of blog van me wilt lezen.

Dank voor je bezoek.


 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Overzicht diverse interessante Lees- en Schrijfsites


https://www.schrijvenonline.org

Regelmatig verschijnende informatie over van alles wat met schrijven en schrijvers te maken heeft. Met schrijftips, schrijfwedstrijden en achtergrondinformatie. Wekelijks worden schrijfopdrachten geplaatst, waarop (hobby-)schrijvers kunnen reageren in verhaal- of dichtvorm.

 

www.schrijverspunt.nl

Uitgebreide site voor schrijvers met interessante adviezen, schrijftips en informatie over zelf uitgeven, of laten uitgeven van je boek. Ook zijn op de site veel blogs te lezen of te plaatsen, schrijfwedstrijden, leuke taaltests en nog veel meer.

www.webtales.org

Veel interessante rubrieken voor (hobby-)schrijvers en lezers. Je kunt hier al je verhalen, gedichten, miniaturen en haiku's plaatsen en reacties krijgen van anderen. Dagelijks wordt een woord opgegeven, waarover wat naar eigen keus geschreven kan worden. 

 
Elke schrijver heeft behoefte aan synoniemen. Deze site is een must, als je naar andere woorden zoekt met ongeveer gelijke strekking. Ook vertalingen zijn mogelijk.
Nog een site om synoniemen te vinden, maar ook geschikt als woordenboek van de Nederlandse taal, puzzelwoordenboek, vervoegingen, vertalingen en Nederlandstalige encyclopedie.
Een site waarop wekelijks de top 60 van de in Nederland meest verkochte boeken vermeld staan. Ook worden van diverse genres toptien lijsten vermeld, zoals van fictie, non-fictie, thrillers, kind & jeugd, eten & drinken.
Een site met meer dan 3000 boekenrecensies, met een forum waarop gediscussieerd kan worden over boeken en andere schrijfzaken.
Voor wie op zoek is naar interessante  jongens- en meisjesnamen, of mannen- en vrouwennamen is deze site goed te bekijken.